Všeobecné obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky pro podnikatele a právnické osoby (dále jen „obchodní podmínky“) se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím portálu umístěného na webovém rozhraní www.businesshostess.com (dále jen „webové rozhraní“) mezi prodávajícím a kupujícím:
- Portal plus s.r.o.
- IČ: 14068842
- zapsaná: v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Praze, spisová značka C 41094
- adresa pro doručování: Jaurisova 515/4, 140 00 Praha 4
- kontaktní e-mail: info@businesshostess.com
jako prodávajícím
a podnikatelem či právnickou osobou
jako kupujícím
(oba dále společně též jen jako „smluvní strany”).
1.1. Obchodní podmínky vymezují a upřesňují základní práva a povinnosti smluvních stran při uzavírání kupní smlouvy či další smlouvy zde uvedené (dále jen jako „smlouva“) prostřednictvím webového rozhraní.
1.2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanovením obchodních podmínek. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Práva a povinnosti smluvních stran se řídí vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož účinnosti vznikly. Práva a povinnosti smluvních stran se dále řídí reklamačním řádem pro podnikatele a právnické osoby, zásadami ochrany osobních údajů, a dále podmínkami a pokyny uvedenými na webovém rozhraní zejména při uzavírání smlouvy. V otázkách zde neupravených se vztahy smluvních stran řídí právními předpisy, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“).
1.3. Tyto obchodní podmínky se vztahují na kupující, kteří jsou podnikateli, a na právnické osoby. Na smlouvy uzavírané se spotřebitelem se neuplatní tyto obchodní podmínky, ale všeobecné obchodní podmínky pro spotřebitele.
1.4. Právo využít zprostředkovanou službu obdrží kupující (Podnikatelská nebo právnická osoba) zaplacením celé fakturované částky, ne však dříve.
1.5. Zasláním objednávky kupující stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a že s jejich obsahem souhlasí.
2.1. Na webovém rozhraní je uvedena prezentace profilů hostesek, včetně jejich popisu. Pro uzavření smlouvy je nutné, aby kupující odeslal objednávku a aby došlo k přijetí této objednávky prodávajícím.
2.2. Kupující provádí objednávku prostřednictvím webového rozhraní, popřípadě jiným způsobem uvedeným na webovém rozhraní nebo dle dohody smluvních stran. Objednávka musí vždy obsahovat přesný název objednaného profilu (případně číselné označení ID), počet hostesek, zvolený způsob platby a dopravy a kontaktní údaje kupujícího (jméno a příjmení či název společnosti, identifikační číslo, adresu pro doručování, telefonní číslo, e-mailovou adresu). Kupující je povinen prokázat, že je podnikatelem, a to zadáním platného identifikačního čísla do objednávky.
2.3. Prodávající není povinen obdrženou objednávku potvrdit. Nepotvrzená objednávka není pro prodávajícího závazná. Prodávající je oprávněn ověřit si objednávku v případě pochybností o pravosti a vážnosti objednávky. Neověřenou objednávku může prodávající odmítnout.
2.4. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy bylo kupujícímu doručeno přijetí závazné objednávky ze strany prodávajícího.
2.5. V případě zrušení objednávky ze strany kupujícího má prodávající nárok na storno poplatek ve výši 50 % z celkové ceny objednávky. Pokud již prodávající vynaložil v souvislosti se smlouvou náklady, náleží mu též náhrada těchto účelně vynaložených nákladů v plné výši.
3.1. Prodávající je povinen dodat službu kupujícímu dohodnutým způsobem, v řádné době, dle oboustranně domluvených podmínek. Není-li dohodnuto jinak, řídí se podmínky, podmínkami použití webu.
3.2. Na základě dohody smluvních stran může prodávající zajistit pro kupujícího přepravu a pojištění hostesek po dobu uzavřené smlouvy. Cenu dopravy i pojištění je povinen hradit kupující dle platného tarifu dopravce. Za služby kupujícímu se považuje předání hostesek pověřenému zástupci v místě realizace události na kterou jsou hostesky sjednány. Dodáním služby přechází na kupujícího veškerá rizika spojená se zdravím a bezpečností hostesek po dobu, nežli kupující předá hostesky zpět prodávajícímu.
3.3. Před převzetím hostesek je kupující povinen zkontrolovat, zdali nedošlo k záměně nebo neúplnému plnění služeb ze strany prodávajícího. Na případné rozdíly mezi poskytnutou službou a objednávkou nebude později brán zřetel. Pokud počet hostesek odpovídá objednanému počtu. O případných nesrovnalostech na straně prodávajícího bude sepsán protokol, kde budou uvedený veškerý záznamy. Nebude-li sepsán protokol o nesrovnalostech, ztrácí kupující nároky plynoucí z porušení objednávky prodávajícím.
3.4. Neprodleně po převzetí hostesek je kupující služby povinen zkontrolovat vše, zejména je povinen zkontrolovat počet hostesek a jejich kompletnost vč. vybavení, bylo-li sjednáno.V případě zjištění nesouladu je kupující povinen jej oznámit prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 2 následujících hodin od převzetí hostesek. Zjištěné závady je kupující povinen vhodným způsobem zdokumentovat a tuto dokumentaci zaslat prodávajícímu spolu se sepsaným protokolem.
3.5. Nepřevzetím služby za předem sjednaných podmínek uzavřené smlouvy o pronájmu služby ze strany kupujícího je dotčeno právo prodávajícího požadovat úhradu kupní ceny v plné výši.
4.1. Kupující má možnost zaplatit kupní cenu za zboží prodávajícímu mimo dalších způsobů uvedených na webovém rozhraní nebo individuálně dohodnutých i některým z níže uvedených způsobů:
- v hotovosti při osobní návštěvě (na jedné z poboček prodávajícího uvedených na webovém rozhraní);
- bezhotovostně před dodáním služby, on-line platební kartou prostřednictvím platební brány;
- bezhotovostně před dodáním služby převodem na bankovní účet prodávajícího na základě zálohové faktury;
Prodávající je oprávněn neumožnit platbu služby po dodání služby. Tento způsob platby je zpravidla vyhrazen pro stálé zákazníky. Není-li dohodnuto jinak, je faktura zaslána elektronicky na e-mail kupujícího.
4.2. Při platbě v hotovosti je cena splatná v místě podpisu závazné objednávky. Při bezhotovostní platbě je cena splatná do tří dnů od přijetí objednávky, není-li smluvními stranami ujednáno jinak. Závazek kupujícího uhradit cenu služby je při bezhotovostní platbě splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.3. Při nedodržení doby splatnosti dle těchto obchodních podmínek může být kupujícímu účtován úrok z prodlení ve výši 0,5 % z dlužné částky za každý den prodlení. Nárok prodávajícího na náhradu škody, která mu prodlením kupujícího vznikla, tím není dotčen.
4.4. V případě prodlení kupujícího s úhradou ceny služby je prodávající rovněž oprávněn pozastavit další dohodnuté dodávky zbožeb, a to až do okamžiku úhrady všech splatných dluhů kupujícího.
4.5. Platba služeb je možná v českých korunách (Kč), eurech (€).
5. Odstoupení od smlouvy
5.1. Do doby převzetí služby kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu, která již byla kupujícím zaplacena, bezhotovostně na účet sdělený mu pro tento účel kupujícím nebo účet, ze kterého byly prostředky poukázány k úhradě kupní ceny (pokud kupující žádný do 5 dnů od odstoupení prodávajícímu nesdělí).
5.2. Prodávající je dále oprávněn odstoupit od smlouvy, je-li kupující v prodlení s úhradou kupní ceny zboží déle než 2 týdny. Zároveň má v tomto případě prodávající nárok na smluvní pokutu ve výši 50 % z ceny zboží.
5.3. Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy, je-li prodávající v prodlení s dodáním zboží déle než 2 týdny od sjednaného dne dodání.
5.4. Kupující není oprávněn odstoupit od smlouvy ohledně služby, která byla dodána řádně, včas a bez vad.
5.5. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně a v případech smluv sjednaných elektronickou cestou též elektronicky. Odstoupení od smlouvy je účinné doručením oznámení o odstoupení druhé smluvní straně.
6.1. Podmínky uplatnění práv z vadného plnění služby a záruční odpovědnosti se řídí reklamačním řádem pro podnikatele a právnické osoby prodávajícího.
7.1. Při sjednávání smlouvy a jejím plnění mohou být kupujícímu sděleny informace, které jsou označeny jako důvěrné nebo jejichž důvěrnost vyplývá z jejich povahy. Kupující se zavazuje tyto informace zejména:
- uchovávat jako důvěrné;
- neposkytnout je bez souhlasu prodávajícího jiné osobě;
- nevyužít je k jinému účelu, než k plnění smlouvy;
- nevyužít jakýmkoliv jiným poškozujícím způsobem.
- 7.2. Dále se kupující zavazuje, že nebude bez souhlasu prodávajícího pořizovat kopie podkladů předaných mu prodávajícím.
8.1. Registrací prostřednictvím registračního formuláře na webovém rozhraní je založen uživatelský účet. Přístupové údaje do uživatelského účtu je registrující povinen uchovávat v tajnosti. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu třetí osobou.
8.2. Informace uváděné při registraci musí být pravdivé a úplné. Účet, při jehož založení byly použity nepravdivé nebo neúplné údaje, může prodávající bez náhrady zrušit. V případě změn v údajích kupujícího doporučuje prodávající provést jejich bezodkladnou úpravu v uživatelském účtu.
8.3. Prostřednictvím uživatelského účtu může registrující (Hosteska) především prezentovat sama sebe, přijímat nabídky služby hostesky, sledovat objednávky a spravovat uživatelský účet. Případné další funkce uživatelského účtu jsou vždy uvedeny na webovém rozhraní.
8.4. Kupující bere na vědomí, že má prodávající právo uživatelský účet kupujícího bez náhrady zrušit, pokud prostřednictvím jeho účtu dochází k porušování dobrých mravů, platných právních předpisů nebo těchto obchodních podmínek.
9.1. Obsah webových stránek umístěných na webovém rozhraní www.businesshostess.com (texty včetně obchodních podmínek, fotografie, obrázky, loga, programové vybavení a další) je chráněn autorským a duševním právem prodávajícího nebo právy dalších osob. Obsah kupující nesmí měnit, kopírovat, rozmnožovat, šířit ani používat k jakémukoli účelu bez souhlasu prodávajícího či souhlasu držitele autorských práv. Zejména je zakázáno bezplatné či úplatné zpřístupňování fotografií a textů umístěných na webovém rozhraní.
Názvy, označení profilů a jednotlivé popisy nebo barevná provedení, mohou být registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků nebo jejich duševním vlastnictvím
9.2. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webového rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Při využívání webového rozhraní kupující nesmí používat postupy, které by mohly narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém.
9.3. Pokud se při užívání webového rozhraní kupující dopustí jakéhokoliv nezákonného či neetického jednání, je prodávající oprávněn omezit, pozastavit nebo ukončit přístup kupujícího na webové rozhraní, a to bez jakékoli náhrady. V tomto případě je kupující dále povinen uhradit prodávajícímu škodu, která jednáním kupujícího dle tohoto odstavce prokazatelně vznikla, a to v plné výši.
Prodávající upozorňuje na to, že kliknutím na některé odkazy na webovém rozhraní může dojít k opuštění webového rozhraní a k přesměrování na webové stránky třetích subjektů.
10.1. Pokud vztah související s užitím webového rozhraní nebo právní vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak smluvní strany sjednávají, že vztah se řídí právem příslušnosti ke státu, kde je provozovatel webu oficiálně registrován (s vyloučením použití Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi služeb).
10.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné nebo nepoužitelné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností nebo nepoužitelností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 01.01.2022.